Veel gestelde vragen

Hoe kan ik het vloerkleed terugsturen?
Pak het vloerkleed weer in de verpakking zoals u het ook gekregen heeft. Breng het vervolgens naar het postkantoor en stuur het aangetekend naar ons op. Retour sturen geschiedt op eigen kosten en eigen risico. Daarom raden wij u aan om het kleed aangetekend retour te sturen. Dit kost slechts een paar dubbeltjes meer, maar dan bent u wel verzekerd. Een kleed terugsturen via PostNL kost tussen de € 7,- en € 15,- De meeste kleden wegen tussen de 2-10kg en dan bedragen de kost € 7,- tussen de 10-30 kg bedragen de kosten € 15,- Ons adres:

Rozenkelim
Marconistraat 23
2181AK Hillegom 

U heeft het kleed nu zien liggen in uw eigen omgeving en blijkbaar bent u niet tevreden. Nu heeft u wel een goed beeld gekregen van wat u wel zou willen. Daarom kunt u ook met het vloerkleed naar onze showroom komen en daar onze 500 andere kleden bekijken, wellicht vindt u dan wel het juiste kleed. Overigens hoeft u niet direct naar de showroom te komen, dit kan wanneer het u het beste uitkomt. Neem hierover even contact met ons op.

 

Kan ik een vloerkleed reserveren?
Dit is helaas niet mogelijk. Stel dat wij het vloerkleed voor u achter leggen en iemand anders wil het direct kopen of online bestellen. Dan moeten wij “nee” verkopen terwijl wij niet de garantie hebben dat u het kleed daadwerkelijk bij ons koopt. Reserveren met een aanbetaling doen we helaas ook niet. Het is wel mogelijk om een kleed te kopen en dat wij het later leveren. Wij slaan het tot die tijd veilig voor u op, en sturen het op wanneer u dat wenst. Op die manier voorkomt u dat iemand anders het kleed eerder koopt. Van elk vintage vloerkleed is er immers maar eentje.

 

Wanneer wordt het vloerkleed geleverd?
Zodra uw order bij ons binnenkomt, wordt het vloerkleed automatisch van de website gehaald en kan niemand anders het meer bestellen. Immers is er van elk vintage kleed maar één. Wij gaan uw zending voorbereiden, inpakken en versturen het met PostNL. U krijgt van ons een Track en Trace code waarmee u op www.postnl.nl of met de PostNL app uw zending kunt volgen. In de regel versturen wij uw kleed binnen 2 werkdagen.

 

Wat gebeurt er als het vloerkleed wordt aangeboden en ik ben niet thuis?
Wij versturen het vloerkleed met verhoogde aansprakelijkheid. Dit betekent dat alleen u of uw huisgenoot het kleed in ontvangst kan nemen en hiervoor moet tekenen. De post kan het dus niet bij de buren leveren, tenzij u dit zelf aangeeft middels een briefje op de deur. Bent u niet thuis? Dan komt de chauffeur de volgende dag weer. Mocht u ook dan niet thuis zijn dan geeft de chauffeur het pakket af bij het dichtstbijzijnde PostNL afhaalpunt. U krijgt een briefje in de bus met daarop het adres. Met een legitimatiebewijs kunt u het daar ophalen. Wij verpakken de kleden zo dat het handzame pakketten worden.

 

Kunnen we een bepaalde dag afspreken om het vloerkleed te laten bezorgen?
Ja dit is mogelijk! Stuur ons een mail (info@rozenkelim.nl) direct na uw bestelling met het bestelnummer, zet daarin de gewenste leverdatum en wij doen uw kleed een dag ervoor op de post. Leveren op een maandag is lastig, als wij het kleed vrijdag op de bus doen wordt hij vaak zaterdag al geleverd, als wij hem zaterdag posten gebeurt het vaak dat hij op dinsdag wordt aangeboden.

 

Zit er garantie op mijn kleed?
U heeft natuurlijk garantie op alle producten die u bij ons koopt. Onze garantie (naast de wettelijke rechten) is een half jaar geldig en gaat in vanaf de datum waarop u uw bestelling ontvangt.

Heeft u schade aan uw vloerkleed? Dan zullen wij in eerst bepalen wat de oorzaak van de schade is, valt de schade inderdaad onder garantie dan zullen wij alle kosten van het herstellen vergoeden (ook de eventuele verzendkosten). Als u naar de garantie verwijst en er wordt geoordeeld dat de schade is veroorzaakt door verkeerd gebruik door de klant, moet de klant de kosten van eventuele reparatie betalen.

 

Kopen jullie ook vloerkleden van particulieren in?
Zelden, u kunt ons altijd een foto met de maat erbij sturen. Maar het gebeurt zelden dat we van particulieren inkopen en het moet voor beide partijen interessant zijn. Als advies geven wij u mee om uw kleed op Marktplaats aan te bieden.

 

Kan ik mijn kleed bij jullie laten herstellen, wassen of scheren?
Als het kleed niet bij ons besteld is kunt u het niet bij ons laten herstellen. Ook kunnen wij helaas geen kleden wassen of scheren. Dit komt omdat alle herstelwerkzaamheden, zoals het wassen, scheren en reinigen, gebeuren in het land van herkomst; Turkije, Marokko, Iran of Moldavië.

 

Kan ik ook kleden bestellen die bij “verwacht ”staan?
Ja, wij raden dit zelfs aan. Hier staan vaak de mooiste kleden. De foto’s zijn nog genomen in het land van herkomst (Turkije, Iran, Marokko, Moldavië). De kwaliteit van de foto(‘s) laat soms te wensen over, maar de meest bijzondere kleden worden vaak al besteld als ze bij verwacht staan. Hiermee voorkomt u dat iemand het kleed eerder koopt. Na uw bestelling geven wij u een geschatte leverdatum door en kan niemand anders dat kleed meer bestellen. Uiteraard geldt nog steeds onze ‘niet goed, geld terug garantie na levering.

  

Kan ik een bepaald tapijt in een andere maat bestellen?
Al onze vloerkleden (behalve de replica vloerkleden) zijn oude en unieke exemplaren. Het is dus niet mogelijk om een bepaald vloerkleed in een andere maat te bestellen. Bij patchwork vloerkleden is het wel mogelijk om elke maat, vorm en kleuren combinatie te maken. Op onze pagina over maatwerk vloerkleden leest u hoe dit in zijn werk gaat.

 

Hoe kan ik het tapijt en/of vloerkleed het beste onderhouden?
U kunt het vloerkleed uiteraard gewoon stofzuigen en wij raden ook aan om het kleed af en toe buiten even te laten luchten. Wilt u uw vloerkleed grondig laten reinigen dan raden wij aan dit via een professioneel bedrijf te laten doen. U bent dan verzekerd en zij weten precies wat wel en niet goed is voor het kleed.

Uiteraard is voorkomen beter dan genezen, als u een kleed bij ons koopt kunt u ervoor kiezen om het te laten behandelen. Het neemt dan minder snel vuil op. U kunt dit doen bij de aanschaf, maar u kunt het ook in een later stadium nog door ons laten behandelen neem hiervoor contact met ons op.

 

Hoe dik is een vloerkleed?
Dit verschilt per vloerkleed. De kelims zijn wat dunner, omdat deze geweven zijn. Een kelim is 4mm tot 8mm dik. Een tapijt is geknoopt en zijn daarom dikker. Deze zijn tussen de 6mm tot 12mm dik. Omdat wij de hoge pool van het vloerkleed hebben geschoren zijn onze vintage kleden dus niet heel dik. De Marokkaanse vloerkleden hebben nog wel hun pool en die zijn dus wel dik. Deze variëren van  1 cm tot wel 4 cm.

 

Kan ik een tapijt en/of vloerkleed bekijken voor ik hem koop?
Uiteraard, wij hebben een grote showroom in Hillegom. Hier liggen alle kleden die we op voorraad hebben. Alle kleden liggen op stapels, gesorteerd op lengte. Wij raden u aan om, voordat u naar de showroom komt, eerst goed te oriënteren op de website. Het is namelijk niet mogelijk om in de showroom alle kleden te bekijken.

Als een bepaald kleed u voorkeur heeft dan raden wij u aan om deze online te bestellen. Wij sturen het kleed dan zonder verzendkosten direct naar u toe, u kunt het kleed dan de volgende dag beoordelen in uw eigen huis en hiermee voorkomt u dat iemand anders het kleed koopt voordat u langs kunt komen. Zodra u het kleed online besteld, is deze niet meer zichtbaar op de site. Bent u toch niet tevreden na levering? Dan kunt u uiteraard alsnog langskomen om een andere uit te zoeken. Of u stuurt het kleed eenvoudig retour en u krijgt uw geld terug.

 

Komen jullie langs met een paar tapijten en/of kleden zodat ik ze thuis kan zien?
Helaas doen we dat niet, u kunt een of meerdere kleden online bestellen. We leveren die dan zonder verzendkosten. Zodra een kleed bij ons retour komt storten we dezelfde dag het geld terug.

  

Van welk materiaal zijn de vloerkleden gemaakt?
Onze vintage kleden zijn van 100% wol gemaakt. De replica kleden bestaan uit 70% wol en 30% polyester.

 

Wat zijn de openingstijden van de showroom in Hillegom?
Onze vaste openingstijden zijn:

Dag

Openingstijd

Maandag

Zie onderstaande

Dinsdag

10:00 tot 16:00

Woensdag

Zie onderstaande

Donderdag

10:00 tot 16:00

Vrijdag

10:00 tot 16:00

Zaterdag

10:00 tot 16:00

Zondag

Gesloten

 

Wij zijn vaak ook op Maandag en Woensdag aanwezig, maar bel ons dan wel even van tevoren. U kunt ons bereiken op: 06- 55342780